ریپورتاژ

بیوگرافی رامین جوادی، آهنگساز سریال گات

رپورتاژ آگهی

رامین جوادی یک آهنگساز ایرانی آمریکایی بوده که در شهر دویسبورگ آلمان متولد شده. نکته جالبی که در رابطه با بیوگرافی رامین جوادی می‌توان مورد بحث قرار داد، خلق موسیقی بازی تاج و تخت است که به طور ویژه‌ای در کارنامه او می‌درخشد. به طوری که می‌توان گفت رامین جوادی پس از موسیقی فیلم گات، شهرت بسیاری پیدا کرده و امروزه به عنوان یکی از آهنگسازان مطرح آلمانی با ملیت ایرانی مورد معرفی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است موسیقی سریال بازی تاج و تخت به سبک حماسی بوده و به طور کامل مطابق با نوع فیلم طراحی شده.

زندگی نامه رامین جوادی

رامین جوادی متولد ۲۸ تیر ۱۳۵۳ یا ۱۹ جولای ۱۹۷۴ بوده که همانطور که در بیوگرافی رامین جوادی گفته شد، در آلمان و شهر دویسبورگ به دنیا آمده است. در رابطه با ریشه ایرانی وی باید گفت پدر رامین جوادی ایرانی بوده و پس مهاجرت به آلمان با یک بانوی آلمانی ازدواج می‌کند که حاصل این ازدواج رامین جوادی نابغه موسیقی است. رامین جوادی را میتوان جزو ۱۰ آهنگ ساز بزرگ تاریخ سینما دانست.

استعداد رامین جوادی از همان ابتدا در نواختن سازهایی چون گیتار و پیانو ظهور کرد و از جمله دلایل تحصیل وی در رشته موسیقی بود. رامین جوادی به منظور تداوم تحصیل در این رشته، در سن ۲۰ سالگی به کالج موسیقی برکلی در آمریکا رفت. کالج برکلی به عنوان معتبرترین دانشگاه موسیقی در کل جهان مورد معرفی قرار می‌گیرد که نوابغ بسیاری را در این حوزه در خود پروریده.

در این بین باید به این نکته مهم اشاره کرد که در سال ۱۹۹۸، رامین جوادی با بالاترین مدرک دانشگاهی summa cum laude، از دانشگاه فارق‌ التحصیل شد. او از همان ابتدای فارق التحصیلی فعالیت در این حوزه را آغاز کرد و با همکاری جاش رندال و اریک بروسیوس، اقدام به ساخت موسیقی بازی شوتر اول‌ شخص نمود که با نام System Shock 2 معرفی می‌شود.

رامین جوادی آهنگسازی بسیاری از فیلم‌ها را بر عهده داشته و توانسته شاهکارهای بی‌نظیری در این زمینه خلق کند. وی در ابتدا با همکاری دوستان و یا با تیم‌های فعال در این زمینه آهنگسازی می‌کرده؛ اما پس از فیلم Thunderbirds، تصمیم گرفت فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کند.

فیلم Blade: Trinity، از جمله اولین نمونه‌های فعالیتی وی به صورت منفرد بوده که در سال ۲۰۰۴ موسیقی آن را ساخته است. وی در کارنامه کاری خود آثار متنوعی را به ثبت رسانده که هر کدام دارای ویژگی‌های به خصوصی هستند.

بهترین آثار رامین جوادی

حال که با بیوگرافی رامین جوادی آشنایی پیدا کردید، زمان آن رسیده تا آثار برجسته‌ای که توسط این آهنگساز موفق ساخته شده را مورد معرفی قرار دهیم. در واقع علاوه بر موسیقی فیلم بازی تاج و تخت، آثار شاهکار دیگری هم به واسطه این هنرمند به نتیجه رسیده است.

هانس زیمر به عنوان یکی از مشهورترین آهنگسازان، نسبت به کارهای رامین جوادی توجه بسیاری نشان داد و به منظور همکاری، وی را به شرکت خود دعوت کرد. از این رو چند فیلم با همکاری ایشان آهنگسازی شد.

در رابطه با آثار رامین جوادی می‌توان به ساخت موسیقی سریال فرار از زندان اشاره کرد. عملکرد عالی رامین جوادی در ساخت این موسیقی سبب شد تا موفق به نامزدی در جشنواره اِمی شود. به علاوه باید به این مورد اشاره کرد که وی در سال ۲۰۰۸ با استودیو مارول همکاری نمود و در این راستا آهنگسازی فیلم مرد آهنی به او سپرده شد. لازم به ذکر است که رامین جوادی اکثر موسیقی این فیلم را بر اساس ساز هوی‌گیتار به نوشته است.

بازی تاج و تخت سریالی بود که بیشترین بازخورد را برای رامین جوادی به همراه آورد. به طوری که به واسطه این موسیقی توانست جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر به نام خود کند. این موسیقی به قدری قدرت بیان داشت که به تنهایی می‌توانست فیلم را معرفی کند و یادآور این سریال در ذهن‌ها شود.

علاوه بر این باید به این مورد اشاره کرد که رامین جوادی همچنین در آهنگسازی بازی‌ها و گیم‌های مختلف هم نقش داشته و پس از موسیقی سیستم شاک ۲ برای بازی شوتر اول شخص، موسیقی بازی مدال افتخار، محبوب اتومبیل رانی و قسمت چهارم بازی بزرگ را هم ساخته است.

به طور کلی باید گفت با وجود کارهای متعددی که توسط این آهنگساز ساخته شده، همچنان بسیاری از افراد وی را به عنوان آهنگساز سریال بازی تاج و تخت معرفی می‌کنند.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
traffic analysis